FAQ
Find de oftest stillede spørgsmål og få svar her.
Har du et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.
Min ordre
Hvis ikke du har modtaget en e-mail med en bekræftelse på modtagelse af din ordre, er det en god ide at tjekke, om den er havnet i din mappe med reklamepost eller uønsket post. Er dette ikke tilfældet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Din ordre er først bindende, når du modtager en mail der bekræfter at varen afsendes.
Vi anbefaler, at du tjekker, om du har angivet korrekt e-mailadresse. Hvis der er fejl i den oplyste mailadresse, vil du ikke modtage en ordrebekræftelse og ej heller mail med Track and Trace nummer på din pakke.
Du bedes venligst have dit ordrenummer klar, inden du kontakter kundeservice telefonisk.
Du kan benytte dig af Click & Collect til alle vores butikker, hvor du kan forvente at afhente din ordre efter 2 timer i butikkens åbningstid.
Derudover kan du også vælge at få leveret din pakke til alle vores butikker, såfremt din ønskede butik ikke har varen på lager. Det er gratis at få leveret til alle butikker ved køb for over 299 kr. Ved køb under 299 kr. koster det 19 kr. Bemærk at store møbler ikke kan leveres til butik.
Levering & retur
I øjeblikket kan der opleves længere leveringstid grundet travlhed. Forventet levering 2-4 hverdage.
Din bestilling afsendes generelt hurtigst muligt og senest inden for 1-3 hverdage. Når din ordre er behandlet, modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse, faktura samt Track & Trace nummer, så du kan følge din pakke.
Har du valgt Click & Collect vil du indenfor 2 timer i butikkens åbningstid modtage en bekræftelse om at din ordre er klar til afhentning.
I spidsbelastede perioder som jul, udsalg eller lignende kan der forekomme længere leveringstid. Vi oplyser altid, såfremt der opleves forlænget leveringstid.
Vi leverer ikke varer ud på lørdage, søndage og helligdage.
Bemærk at bestillingsvarer har andre leveringstider, og kundeservice vil derfor kontakte dig indenfor 1-3 hverdage med forventet levering.
Der pålægges et fragtgebyr på alle ordrer under 299 DKK.
- Bring Pakkeshop: Gratis ved køb over 299 kr. Ved køb under 299 kr. koster det 29 kr.
- Bring Levering til privatadresse: Gratis ved køb over 999 kr. Ved køb under 999 kr. koster det 69 kr.
- Levering af møbler til kantsten: 349 kr.
*Vi gør opmærksom på at levering til butik leveres med Bring og varerne sendes derfor til butik fra vores online lager.
Der leveres ikke til udland.
Vær opmærksom på, at bestillingsvarer og møbler bliver leveret med en fragtmand, hvorfor det ikke er muligt at vælge bestemte leveringsdatoer og steder. Du vil i stedet blive kontaktet af en fragtmand, som laver en aftale omkring levering.
Ved køb af flere bestillingsvarer fra forskellige leverandører, gør vi opmærksom på, at der tilføjes fragt pr. bestillingsvare.
Du kan altid returnere dine varer gratis i alle vores butikker.
Ønsker du at sende din vare retur, kan du benytte dig af returformularen, som du finder her.
Du betaler selv for returfragten. Pakken skal indleveres i en Bring pakkeshop. Vi gør opmærksom på, at vi kun modtager returpakker afsendt med Bring.
Vi gør opmærksom på, at leveringsomkostninger forbundet med købet ikke refunderes, såfremt du returnerer dele af din ordre. Returnerer du hele din ordre, refunderes de oprindelige fragtomkostninger forbundet med ordren. Det koster 59,- at returnere dele af eller hele din ordre, som fratrækkes returbeløbet.Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.
Vi refunderer pengene til samme betalingskort, som blev anvendt ved købet. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen eller undlade at hente din pakke på det valgte afhentningssted, medmindre du samtidig giver besked om din fortrydelse. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Læs mere om din fortrydelsesret her
Vi ønsker at gøre det nemt for dig, og derfor har vi udvidet byttereglerne for gaver henover julen.
For boliggaver med byttemærke købt fra d. 1. oktober - d. 23. december 2024 kan byttes indtil d. 31. januar 2025.
For modegaver med byttemærke købt fra d. 1. november - d. 23. december 2024 kan byttes indtil d. 7. januar 2025.
Varen skal være i original emballage.
Ved udbetaling af penge skal bon medbringes. Ved varer købt online har du også fortrydelsesret. Læs mere her.
Generelle regler
Når du handler på Bahnes webshop har du 30 dages fortrydelsesret på boligvarer og 14 dages fortrydelsesret på mode og accessories.
Når du handler i Bahnes butikker har du 30 dages retur- og bytteret på boligvarer og 14 dage på mode og accessories mod forevisning af bon og
byttemærke med nedenstående undtagelser eller begrænsninger. Ved udbetaling af penge, skal bon fremvises.
Returretten er betinget af, at varen returneres ubrugt i original emballage og med
eventuelle brandtags. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges.
Der ydes ikke returret på fødevarer og andre fordærvelige
varer, samt specialfremstillede møbler.
Ved ordrer med bestillingsvarer er det ikke muligt at afbestille eller annullere din ordre senere end 2 dage efter at du har modtaget et forventet leveringstidspunkt fra vores kundeservice.
Vær opmærksom på, at der under udsalg vil gælde andre regler i vores butikker. Find mere information her.
Du kan returnere eller bytte varer købt på Bahne.dk i en af vores 23 butikker.
Ønsker du at bytte din varer til en anden i butikken, skal du medbringe det digitale byttemærke, der er modtaget i ordrebekræftlesen.
Ved udbetaling af penge skal bon eller faktura altid fremvises. Varer som skal returneres, skal være i original emballage og med eventuelle brandtags.
Ønsker du at sende din vare retur, kan du benytte dig af returformularen, som du finder her.
Indtast det ordrenummer, der fremgår på din tilsendte ordrebekræftelse, fx. 384007.
Der er ikke fortrydelsesret ved køb af billetter til events der afholdes i vores butikker.
Du må altid videresælge din billet til en anden. Der skal blot fremvises ordrebekræftelse.
Er din vare blevet beskadiget under transport bedes du fremsende dokumentation til vores kundeservice pr. mail: shop@bahne.dk. Så kan vi hjælpe dig bedst muligt.
Vi har brug for at få tilsendt følgende dokumentation:
- Billede af skaden på varen i dets emballage, så vi tydeligt kan se skaden samt emballagen, hvori varen har været beskyttet.
- Billede af pakkens samlede indvendige beskyttelse.
- Billede af forsendelseskassen.
- Billede af fragtlabel hvorpå track & trace eller pakkenummer fremgår.
Vi beder dig gemme emballagen/forsendelseskassen indtil din sag er afsluttet.
Priser, betaling & gavekort
Priserne på Bahne.dk matcher priserne i alle vores butikker; dog kan der være enkelte tilbud, som er specielt indkøbt til en butik eller Bahne.dk, hvorfor dette tilbud kun gør sig gældende i den pågældende butik eller på Bahne.dk.
Vores butikker prismatcher altid Bahne.dk.
Vi prismatcher ikke med andre forhandlere.
Vi prismatcher varer fra Bahne.dk i alle vores butikker.
Gavekortet er gyldigt i 3 år fra udstedelsesdatoen.
Det er muligt at anvende gavekort som betalingsmiddel på Bahne.dk. Indtast din gavekortkode i checkout. Læs mere her.
Du kan anvende følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, MasterCard, American Express, Diners Club International, VISA, Maestro, VISA Electron, MobilePay, og Bahne Gavekort.
Derudover tilbyder vi også betaling med Forbrugsforening, ViaBill og Anyday.
For at benytte disse betalingsmuligheder, vælg da den ønskede betalingsform i checkout.
Ja, du kan betale med Forbrugsforening i checkout. Vælg Forbrugsforeningen som betalingsmulighed og herefter er det muligt.
Citygavekort kan kun benyttes i den pågældende by, hvor gavekortet er udstedt. Citygavekortet kan ej heller anvendes på Bahne.dk.
Det er muligt at købe digitale gavekort på Bahne.dk, der kan indløses i alle vores butikker og på Bahne.dk.
Ved køb af et digitalt gavekort, modtager du det på mail indenfor 15 minutter. Gavekortet bliver tilsendt på din mail og kan printes.
Find gavekort her
Du kan også købe et gavekort pakket flot ind i alle vores butikker, der også kan benyttes på Bahne.dk.
Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at købe et gavekort i kombination med andre varer på Bahne.dk. Vi anbefaler blot at du placerer to ordrer, da gavekortet ikke vil have indflydelse på eventuelle fragtomkostninger og lignende.
Kontakt os gerne på shop@bahne.dk, såfremt du har spørgsmål.
Du kan ikke annullere en ordre med købet af dit gavekort på Bahne.dk.
I stedet kan du altid vælge at få udbetalt gavekortet til kontanter i en af vores butikker i op til 1 år efter gavekortets udløb.
Henvend dig i en af vores butikker, hvis du ønsker dette udbetalt.
Click & Collect
Køb og betal online, afhent i butikken samme dag.
Du kan købe en eller flere varer til afhentning indenfor 2 timer i en Bahne butik nær dig. På den enkelte vareside kan du se hvorvidt varen er tilgængelig som Click & Collect i en eller flere butikker. Du benytter funktionen ved at vælge “Click & Collect”, hvorefter varen placeres i din kurv. Når du går videre til checkout er det her muligt at vælge hvilken butik du ønsker at afhente varen i.
Når du køber en vare via Click & Collect, gennemfører du en betaling som en almindelig ordre, så beløbet reserveres hos dig. Pengene vil først blive trukket, når ordren afhentes i butikken.
Sådan gør du:
- Find dine ønskede varer, tjek eventuelt om varen er på lager i butikken på produktsiden.
- Læg dine varer i kurven
- Gå til kassen og vælg ”Afhent” som leveringsmulighed i kassen
- Gå til betaling og gennemfør denne (beløbet trækkes først når varen afhentes)
- Når din ordre er klar til afhentning i butikken, modtager du en mail
- Oplys dit ordrenummer/navn når du afhenter varen i butik
Når du modtager en ordrebekræftelse, vil du indenfor 2 timer i butikkens åbningstid modtage en bekræftelse på mail og SMS om at din ordre er klar til afhentning.
Ordren kan herefter afhentes indenfor 2 dage i butikkens åbningstid, hvorefter købet vil blive annulleret og reservationen af beløbet ophæves. Du er altid velkommen til at placere en ny ordre.
Varen er klar indenfor 2 timer i butikkens åbningstid fra du modtager en bekræftelse om at din ordre er klar til afhentning.
Ordren kan herefter afhentes indenfor 2 dage i butikkens åbningstid, hvorefter købet vil blive annulleret og reservationen af beløbet ophæves. Du er altid velkommen til at placere en ny ordre.
På Bahne.dk kan du finde oplysninger om varens lagerstatus i butikkerne. Bemærk at lagerstatus er vejledende. Vi tager forbehold for at varerne bliver udsolgt før vores system når at registrere det. Har du bestilt med Click & Collect, vil du modtage en mail, såfremt varen ikke er tilgængelig alligevel.
Det er selvfølgelig også muligt at få Click & Collect ordrer pakket ind i alle vores butikker.
Reklamationer & transportskader
Hvis der mod forventning skulle være fejl, mangler eller skader på dine varer ved modtagelse bedes du kontakte Bahne webshop kundeservice (tlf: 38405001 / e-mail: shop@bahne.dk) og aftale, hvad du skal gøre. Ved alle henvendelser bedes du oplyse dit ordrenummer. Reklamationer bør ikke returneres uden forudgående aftale med Bahne kundeservice.
Reklamationer modtages kun i butik mod forevisning af bon. Tilbagebetaling vil foregå via samme betalingsmåde som anvendt ved købet.
Er din vare blevet beskadiget under transport bedes du fremsende dokumentation til vores kundeservice pr. mail: shop@bahne.dk. Så kan vi hjælpe dig bedst muligt.
Billederne skal tydeligt vise den indre og ydre emballage, hele produktet samt selve skaden.
Vi har brug for at få tilsendt følgende dokumentation:
- Billede af skaden på varen i dets emballage, så vi tydeligt kan se skaden samt emballagen, hvori varen har været beskyttet.
- Billede af pakkens samlede indvendige beskyttelse.
- Billede af forsendelseskassen.
- Billede af fragtlabel hvorpå track & trace eller pakkenummer fremgår.
Vi beder dig gemme emballagen/forsendelseskassen indtil din sag er afsluttet.
Kontakt kundeservice
Fik du ikke svar på dine spørgsmål?
Mandag – fredag: kl. 09.00 – 16.00
Mail: shop@bahne.dk
Telefon: 38 40 50 01